10.15.2006

Busenkel äpplepaj!

Idag gör det inte ont alls längre! Botad!! :D Så jag har firat med att köpa en tjock gosig tröja och en skänk till köket. Jag har blivit galen på att shoppa inredning!! Farligt, för det kan bli lite dyrt.. Hahaha :) Men det kommer bli mycket värmeljus o mys i lägenehten i vinter, det vill jag lova!

Just nu håller jag på att baka en äpplepaj! Hittade receptet på nätet, hur enkelt som helst o ingen komplicerad kladdig pajdag :)

1 st smord form
4-6 äpplen
1 dl strösocker
5 dl havregryn
150 g margarin
kanel (efter egen smak)
Vaniljsås!

1. Dela äpplena, plocka bort kärnorna, och skär i klyftor eller skivor.
2. Smörj formen, och placera äppleskivorna jämnt fördelade.
3. Rör ihop socker, havregryn, fett och kanel (efter eget tycke).
4. Smula och fördela blandningen över äppleskivorna.
5. Grädda i ugn på 200°C i ca 20-25 minuter.
6. Vispa vaniljsåsen och servera till den ljumma pajen.

NJUT !!! :D

1 comment:

Frida said...

Jag vill med kunna äte äpplepaj!! :( Får äta annan paj istället! Fast idag köpte anders delicato bollar! Mums! Puss puss!