7.10.2007

Rättvisa!

Igår fick jag förresten ett trevligt samtal :) "Hej, det här är från polisen.." Min första tanke var självklart: vad kan jag ha gjort!? Men det gällde en anmälan jag gjorde mot en person på Tradera.

Jag köpte en vara av denna person i oktober förra året o betalade, men hörde sen aldrig honom igen och ingen vara dök upp. Så jag gjorde kort o gott en anmälan mot denne. Jag visste ju inte ens om det var hans riktiga namn jag hade, men det var bättre än inget. Det har gått så lång tid sen dess att jag nästan glömt det..

Men så ringde polisen igår och berättade att de fått tag i personen och denne har erkänt att jag har köpt en vara men aldrig fått den. Han hade massa konstiga förklaringar, men polisen verkade tveksamma till att tro honom. Det var ytterligare en person som hade anmält honom, och garanterat fler som blivit blåsta.

Så nu har han fått en vecka på sig att betala tillbaka till mig och den andra personen som anmält honom, annars plockar de honom igen. Idag har jag inte hört nåt av honom eller fått några pengar, så jag väntar o ser.. Om inget hänt till början av nästa vecka så ska jag ringa tillbaka till polisen. Killen är i alla fall avstängd från Tradera som tur är :)

Så nu vill jag TACKA polisen för att ni gör ett bra jobb, även med mindre fall! Cheers!!

1 comment:

Frida said...

Hej söt! Det är inte illa att dom hittat personen! Hoppas att du får tillbaka dina pengar nu bara! Rör det sig om mkt? Hoppas att allt är bra annars! Puss