4.22.2008

Ljuva våren!!

Så underbart väder det är ute nu, solen gassar och det är blommor överallt :D Tussilagos, tusensköna och maskros.. :) Är det inte lite tidigt för maskros egentligen? Nu sitter jag o äter glass, som vanligt :) Jag har levt på glass senaste veckan, har hittat så många nya goda smaker :) Hasselnöt med choklad, melon.. mmmmm :D och så frysta blåbär och hallon till det. MMMMM :D

Nu har vi kommit in i vecka tre på EPN, tiden går så FORT! Egentligen tycker jag inte att jag har haft tid att lära mig något ännu, men jag har lärt mig massor! Idag har vi börjat med ett nytt block, då vi går in lite mer på kommunikationen. Vad man säger när och så, läsa upp METAR mm. Sen har vi gått igenom airspace classifications, equipment, ännu mer regler och bestämmelser... Listan kan göras lång :)

Nu ska jag käka upp min glass och sen sätta igång att läsa om Air Traffic Management. Yiihaaa ;)

No comments: