4.25.2008

Efterlängtade HELG!

Puh vilken intensiv vecka det har varit!! Jag har varit så trött på mornarna så jag har knappt vetat mitt namn, hehe. Men vi har hunnit lära oss SÅ MYCKET! Igår onsdags hade vi dessutom vårt första progress test, i Rules of the air. Gick jättebra :) Känns skönt att få lite bekräftelse på att man lärt sig något, för det känns mest som om jag har en stor cirkus med fakta i huvudet just nu.
Idag har vi fått bekanta oss med en av simulatorerna!! Såå roligt! :) Vi har tränat på att vara sim piloter, för att kunna samarbeta med den som sitter på controllerns plats och övar. Även om vi inte är så hajj på phraseology ännu, så fick man ändå chansen att snacka på frekvens och testa lite hur det känns att prata med varann, hur det fungerar på apron, hur vi läser clearances mm. Det var superkul, jag hade gärna suttit där hela dagen och övat. Idag var det mest lek, för att känna på. Vi skulle ha fått ut en manual på hur simmen fungerar, men det hade de glömt att ge oss innan, så vi var lite lost i början, till sim instruktörernas förtret.

NU har jag precis sovit hela kvällen, var så trött när jag kom hem så jag ramla i säng. Ingen av de andra i huset har varit hemma, så jag kunde sova ostört. De kan vara väldigt livliga här, på kvällarna sitter de gärna med musik eller film på hög volym. Då är det lite jobbigt att inte ha en dörr att stänga om sig. Jag har jättesvårt att koncentrera mig på att läsa när det är ljud runt om. Så jag har ofta tagit med mig böckerna till bilen, åkt ner till en parkering vid stranden och suttit där och pluggat. Ganska mysigt faktiskt, men det blir ofta kallt när solen börjar gå ner, och då ser man inte att läsa heller. Det finns några kaninungar i en glänta bredvid parkeringen som jag har kikat på, de är gudomligt söta när de skuttar runt!! :)

Ojj vad långt det här blev. Nu när jag är lite utvilad så ska jag ta och städa lite i köket, för grisarna här hemma är inte så duktiga på det :) Sen ska jag försöka plugga in lite mer clearances och departure information :)

No comments: