4.15.2008

Flight plan, A/C, callsigns mm


Huh, idag har vi gått igenom massor med nytt :) Nu börjar det kännas att det är på allvar. Vi har gått igenom hur man fyller i en flight plan, wake turbulence, engines och aircraft recognition. Vi ska lära oss känna igen 50 av de vanligaste flygplanstyperna, men det känns inte så svårt. Många av dem har jag redan koll på, de värsta blir nog de mindre varianterna för de kan vara ganska lika. Nu har jag suttit hela kvällen och fyllt i flight plans... Det är väl inte direkt något som vi kommer använda oss av i tornet, men vi bör ju som sagt veta vad det den innehåller och hur man läser av/fyller i blanketten.

Jag är inne på andra veckan och jag sover redan för lite.. hehe.. Jag får noga börja försöka strukturera upp min tid lite bättre :) Och nu är jag JÄTTE trött så jag ska krypa ner och försöka få åtminstone 6 timmars sömn.. För imon ska jag upp 0400UTC ;) (redan arbetsskadad...) :D Najti!

1 comment:

Anonymous said...

Heej!

Oj! Du har ju kommit igång ordentligt på bloggen nu :) Roligt att läsa om allt du har för dig! Verkar som att du har en del att göra, men jag tror att det kommer att gå alldeles utmärkt! :)

Puss o kram Frida!