4.13.2008

Första veckan avklarad :)


Det har varit en riktigt intensiv vecka, men oooh så roligt :) Det har varit introduktion och teambuilding, vi har fått alla böcker och även en tröja med EPN tryck. Vi är 11 svenskar och 9 norrmän i klassen, kanonbra folk :) Vi ska utbildas på torn allihop. Egentligen var jag mer inriktad på radarkontroll, men jag vill ändå arbeta med både och i framtiden, så vad spelar det egentligen för roll vilket man börjar med :) Torn kommer bli jättekul!

I morgon ska vi sätta igång på allvar, och vi börjar med den tråkigare delen, bestämmelser och regelverk. Nu under helgen har jag börjar läsa om ICAO och andra organisationer, och det finns MYCKET att läsa igenom :) Jag har även börjat kika i Doc4444, våran så kallade bibel :P Där finns allt en flygledare behöver veta sägs det :)

Jag har inte lyckats hitta något annat boende ännu, utan jag sover fortfarande på övervåningen ovanför trappan hos de andra eleverna som började på EPN i höstas. Men jag trivs bra här, känner mig hemma :) Denna kommande veckan är de ute på praktik, så jag har hela stället för mig själv. Riktigt skönt, då kan jag koncentrera mig på att läsa mycket :) Eftersom jag inte har något eget rum att stänga in mig i så kan det bli lite högljutt när alla är hemma här.

Jag ska försöka uppdatera mig lite oftare här nu, så slipper jag skriva så mycket varje gång.. :)
Nu blir det glass!

No comments: