5.22.2008

Cirkus !

Mmmm, jag sitter just nu och avnjuter en gudomlig kladdkaka med vaniljglass till, och en kopp kaffe på det :) Jag dricker inte så mycket kaffe, men det är gott ibland, med lagom mycket mjölk och socker i.

Haha, förresten, när jag var på City Gross och handlade förut så såg jag en fascinerande sak. Det var ett par före mig i kassakön som hade två proppfulla kundvagnar. Först tänkte jag byta kö, men jag blev så fascinerad så jag stannade kvar bara för att titta :P Medan tjejen gick för att packa började killen lägga upp varorna på bandet. Han plockade varor lite här och lite där ur vagnarna, rotade runt innan han valde vilka grejjer han skulle lägga på bandet. Sedan vände han noga på allt så att streckkoden hamnade åt rätt håll. Samtidigt var han väldigt stressad och det förvirrade honom bara ännu mer tror jag. Ibland satt kassörskan bara och väntade medan han sorterade sina varor :P Och de hade inte knytit påsarna med frukt och grönsaker heller, utan de rullade ut i vagnen så att han fick jaga runt dem och sedan knyta påsarna. Haha! Det var rena rama cirkusen. Och på andra sidan stod tjejen och packade på ett helt annat sätt än vad han hade lagt dem på bandet :D Han valde noga ut vad han skulle lägga på bandet, och sen plockade hon grejjer i en helt annan ordning för att packa i påsarna. Vad var då meningen med att sortera allt på bandet från första början?!?! :D Jag tror de packade ungefär 15 pappkassar med grejjer. Folk bakom mig i kön började t o m garva :P Någon viskade att de nog aldrig hade varit på en stormarknad o handlat förr. Hehe.. När jag väl hade betalt mina fem varor så lyckades jag klämma mig in mellan alla deras påsar och pack. Då hörde jag tjejen säga: "Jag har packat allt i ordning, frysvaror där, kylvaror där, morsans grejjer där.." osv. Jisses, och hon packade inte snabbt.

Aja, de är nog lyckliga ändå, och jag fick en förundrad upplevelse av hur komplicerat folk gör det för sig. :) Sån ska jag aldrig bli. :D

No comments: